BEN ALDIRMA TEHLİKELİ MİDİR?

?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????BEN ALDIRMA TEHLİKELİ MİDİR?

 

Cilt sorunları insanlar için yıllardır problem olmuştur. Cilt güzelliği kişilerin önem verdiği sağlık konuları başında gelir. Vücutta doğuştan olan ya da sonradan oluşan benler çoğunlukla insanlara rahatsızlık veren konulardan biridir. Çoğu zaman insanlar benleri aldırmak ve bunlardan kurtulmak ister. Peki, ben aldırma tehlikeli midir? Bu sorunun yanıtı bulmakta her zaman zorluk çekilmektedir. Çünkü halk arasında konuşulan cilt ile ilgili bilimsel nitelik taşımayan söylentiler insanların kafalarını karıştırmaktadır. Çoğunlukla ben aldırma işleminin zararlı olduğundan, alınırsa cilt kanseri olunabileceğinden, dokunulmaması gerektiğinden bahsedilir. Bu gibi söylemlerin hiçbir bilimsel niteliği yoktur ve yanlış bilgilerdir.

Ben aldırma tehlikeli midir? sorusuyla cerrahlar, dermatoloji uzmanları da sık sık karşılaşmaktadırlar. Benler fraksiyonel lazerle, cerrahi müdahaleyle, koterle alınabilmektedir. Lazer tedavilerinde bu işlem kansız, ağrısız ve acısız şekilde yapılmaktadır. Bu işlem sonrasında kızarıklık, kabuklanma görülmesi normal karşılanmaktadır. Bu kabukların koparılmaması gerekmektedir. Ayrıca bu bölgenin zararlı güneş ışınlarından korunması gerekmektedir. Bunun için cilt tipinize uygun çok faktörlü güneş kremi kullanmanız tavsiye edilir. Bu gibi olumsuz belirtiler üç gün içerisinde geçecektir. İstenmeyen bir durum oluştuğunda ve devam ettiğinde uzman hekiminize başvurmanız gerekmektedir.

Cerrahi müdahalelerde ise malign melonom vakası tehlikesi görülen durumlarda uygulanmaktadır. Ben tedavisi tehlikeli midir? hususunda tereddüt yaşayan kişiler uzman dermatologlar tarafından aydınlatılarak bu tereddütlerden kurtulabilirler. Ben aldırmamanın çoğunlukla ben aldırmaktan daha tehlikeli olduğu unutulmamalıdır.

Bir Cevap Yazın

