FRAKSİYONEL LAZERLE BEN ALDIRMA

ben aldırmaFRAKSİYONEL LAZERLE BEN ALDIRMA

Cildimiz dış ortamla en çok temasta bulunan bölgemiz olması açısında, dış etkenlerden de çok etkilenmesi normal bir durumdur. Dolayısı ile güneş ışınlarına, kimyasallara ve mekanik diğer etkilere rahatlıkla maruz kalabileceğinden özellikle itina ve koruma gerekmektedir. Cildimizi üzerinde hem estetik görünümü hem de rahatsızlıkların belirteci olabilmesi konusunda ben oluşumu önem verilmesi gereken bir durumdur. Ben (nevüs) genellikle doğumsal olarak oluşmayıp, sonradan gelişen bir lekedir. Benler hiçbir etkide bulunmaya da bilir, kanserleşebilirler de. Bu noktadan hareketle ben oluşumu gözlendiğinde takibin yapılması gerekmektedir.

Benlerin estetik kaygılar nedeniyle de alınması mümkündür. Bir ben için gerekli teşhis ve tanı yapıldıktan sonra alınması hususunda dermatoloji uzmanınızın görüşlerini almanız gerekmektedir. Birlikte karara vereceğiniz bu süreçte uygulanabilecek pek çok yöntem vardır. Bunlardan biri de fraksiyonel lazerle ben aldırma işlemidir.

Fraksiyonel lazerle ben aldırma, iki farklı tipte uygulanabilmektedir. Bunlardan birinin ben oluşumunu sağlayan melanin pigmentinin hedef alınarak buharlaştırılması diğeri ise benin renk tonunun azaltılarak leke tedavisinde olduğu gibi belirsiz hale getirilmesi şeklindedir.

Fraksiyonel lazerle ben tedavisi benin büyüklüğüne bağlı olarak değişen seans sayılarına sahiptir. Fakat normal bir ben için bazen 2 bazen de tek seans yeterli olabilmektedir. Seans süresi 20-30 dakika arasında değişmektedir. İşlem sonrasında en çok dikkat edilecek husus güneşin zararlı ışınları ile direkt temastan kaçınmaktır. Bunun için çok faktörlü güneş kremleri kullanılabilmektedir.

Bir Yanıt Bırakın

